Alla inlägg under juni 2012

Av Ann-Catrine Bergh - 28 juni 2012 16:45

hanarna

     



Tikarna


           

Av Ann-Catrine Bergh - 22 juni 2012 16:45

HANE 1

 


HANE 2

 


HANE 3

 


TIK 1

 


TIK 2

 


TIK 3

 


TIK 4

 


TIK 5

 


TIK 6

 

Av Ann-Catrine Bergh - 21 juni 2012 12:00

I går blev det en sen kväll, det var KM i lydnad och jag min toka ställde upp med 4 hundar. Rakel och Mogge i klass 3, Anja i klass 2 och Mattis i klass1. Alla hundarna fick 10 poänga på gruppmomenten i sina respektive klasser.

Sen var prinsess först ut, hon var så taggad och så med mig, hon kändes kanonbra och det är jag jätteglad för, nu är vi på G. Tyvärr nollade vi några moment men det är strunt samma när hon kändes så bra.

Sen var det Moggs tur, min lilla pojke gjorde sin debut i klass 3 och jag kan väl säga att han är inte riktigt klar för den klassen än men vi jobbar på det. Han var helt ok och gjorde så gott han kunde men orkade inte riktigt hela programmet. Sen fick vi lite bakslag på en del grejjer som jag trodde vi hade jobbat bort, vi kommer igen.

Näst på tur var Anja, hon kom på pallplats. Tredje plats och första pris. Duktiga Anja hon kändes riktigt bra idag inte alls osäker och tittig. Nu kämpar vi vidare med nya tävlingar.

Nästa som knep en pallplats var mitt lilla yrväder Mattis hon slutade som tvåa även hon med ett första pris. Ja vad ska jag säga om henne, hon är min nya lydnadsstjärna. Hon är så glad och sprallig så på och possitiv, känns som vi kan gå långt hon och jag. Nu tränar vi för fullt för klass två.

Det är så kul med lydnad men starta med 4 hundar samma kväll det var första och sista gången jag gjorde.

Av Ann-Catrine Bergh - 16 juni 2012 20:30

Här kommer ett par bilder på gosevalpar.

   

Av Ann-Catrine Bergh - 14 juni 2012 20:30

Idag har min fina Perrotjejj Anja och jag varit i Åtvidaberg och tävlat lydnad. Det var vår andra start i lydnadsklass 2. Ett förstapris på 164,5 poäng och även klassvinst. Jag är så glad och stolt över Anja. Gissa vad husse sa när vi kom hem, jo det är klart att perro, perro vinner och skulle hon inte göra det då är det inte hennes fel (hon kan inte göra fel enligt husse) nä då är det mattes fel. Gissa vem som är husses favorit av hundarna!!!!!

Av Ann-Catrine Bergh - 13 juni 2012 20:30

                 

Av Ann-Catrine Bergh - 7 juni 2012 20:15

Vad har jag gjort för att förtjäna en så snäll man. han ställer alltid upp och tar hand om hundarna när jagn åker bort. I dag stannade han hemma från jobbet för att ta hand om Pinto och valparna när jag var på fritt följ kurs men Anja och Mogge.


En jättebra kurs verkligen lärorikt om hur man ska få hundarna motiverade till att gå fritt följ. Mogge har tyckt att det är rätt tråkigt men fritt följ, det händer inte så mycket och sen är matte så strikt allra helst vid kommendering. Här kom det roligare belöningar än bara lite korv. Thjo och tjim det var kul tyckte Mogge så nu får vi jobba vidare så.

Av Ann-Catrine Bergh - 6 juni 2012 16:00

Idag på nationaldagenfick Pinto sin valpar. Det blev 9 stycken 3 hanar och 6 tikar. 2 har lång svans 2 halvlång och resten har stubb. Allt har gått bra och Pinto är så duktig mamma.

Tik 1

Tik 2

Hane 1

Tik 3

Hane 2


Tik 4


Tik 5

Tik 6

Hane 3

   

   



   

   

   

   

   

   


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards