Alla inlägg under april 2012

Av Ann-Catrine Bergh - 28 april 2012 17:07

En bild på två duktiga Shakimas hundar. Min Mattis gjorde debut i lydnadsklass 1 med ett förstapris på 165 poäng och en tredja placering. Hon var så duktig och höll ihop bra trots att det var mycket nya intryck. Jag kunde kanske ha peppat henne lite mer så han haft lite mer gnista, men gör jag det så hoppar hon jämnfota hopp på mig och det blir neddrag på helheten. Vi har just börjat vår karriär så vi får se hur jag gör nästa gång.


Stort grattis till Lotta och Malva som tog sitt första förstapris i lydnadsklass 2. 164 poäng och klassvinst, ni är så duktiga.

Idag kan jag känna mig stolt som uppfödare till dessa duktiga hundar.

 
Av Ann-Catrine Bergh - 27 april 2012 19:14

  I morgon är det dax lite pirrigt är det allt med Mattis debut i lydnadsklass 1. Är hon som hemma på träningen kommer det att gå bra men nu är det ny miljö, nya hundar och en pirrig matte så vad som helst kan hända. Håll tummarna för oss.

Av Ann-Catrine Bergh - 25 april 2012 20:41

Idag har Mogge och jag varit på lydnadskurs. Stackars Mogge han gör så gott han kan och matte, hon kräver att han ska komma ihåg allt han lärt sig. Det är inte så lätt för han har varit på fosterhem nu när alla tjejjer har löpt hemma. Så matte blir lite barsk och Mogge tycker det är lite läskigt. Vi blev i alla fall sams igen tillslut.


Mattis och jag skulle ha tränat på em var det tänkt men himlen hade öppnat sig så det blev lite träning inomhus istället. Vi ska göra vår debut i lydnadsklass 1 på lördag.

Av Ann-Catrine Bergh - 24 april 2012 23:20

Ja nu äntligen har det hänt, jag har skaffat en ny blogg. Ska försöka skriva lite om mig och mina hundar här (mest hundarna)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards